lördag 10 mars 2012

Fredens vita duva



Det här arbetet är ett av mina personliga favoriter, därför har jag valt att börja min blogg med det.

Motivet ritade jag efter en svår personlig förlust. Läs mera om det i min andra blogg:
glasverk.blogspot.com

För mig representerar duvan såväl freden som själens uppstigande till himlen. 
Det är det som är så bra med konst, man kan "läsa in" vad man själv känner för i de olika konstverken...

Personligen är jag svag för färgen blått, därför går många av mina glasverk i blått. Men det är en smaksak, inget säger att inte ramen kunde vara i t.ex grönt och representera den gröna naturen. Möjligheterna är oändliga och varje konstverk blir därför helt unikt. Inget arbete är det andra likt...

Hoppas ni kommer att njuta av att titta på denna sida av glasverk. Själv njuter jag av att jobba med det glittrande, glimmande materialet, fastän det vassa glaset mer eller mindre alltid skär sönder fingertopparna.Men vem lider inte för konstens skull? 

Alla har vi drömmar, ibland en dröm mera orealistiskt än en annan. Min orealistiska  dröm är att bli ekonomiskt oberoende och få syssla med detta för njutningens skull...
Vad vore livet utan drömmar???

Vilken är din dröm?



Inga kommentarer: